Splinter Cell Conviction
V kůži Sama Fischera jste již zažili ledacos. Naposledy jste mohli ozkoušet, jaké to je být dvojitým agentem, ale tyto časy jsou pryč. Jak to již občas s kladnými hrdiny bývá, tak i oni se časem stanou přítěží, protože toho prostě ví moc. Pak se z vás stává lovná zvěř, přesně jako tomu bude tady. Jelikož je to již pátý díl s tímto pánem v hlavní roli, tak se autoři rozhodli změnit pravidla a předhodit vám něco nového. Tato série se tak šikovně vymaňuje z toho, aby se o ní za nějaký čas říkalo, že šlo jen o schovávání se ve stínech a čekání na tu pravou chvíli k útoku. Daní nám za to bude absence výbavičky, která nám již přirostla k srdci, včetně noktovizoru. Proto tentokrát budou vaším inventářem věci, které najdete okolo sebe, což bude daleko zajímavější a akčnější. Zrovna tak se už nebudete jmenovat Sam Fischer, ale Jason Bourne, po kterém je vyhlášeno pátrání a musí improvizovat skoro na každém rohu.
Abychom si uvědomili, jak se vlastně hra posunuje kupředu a mění své žánry, není od věci trochu si připomenout, jak to všechno začalo. První díl byl hlavně o tom, že v té době lidi lačnili po nových titulech, které by nabízely něco nového a technicky dál nežli stávající tituly. Díky technologii, se kterou si mohli autoři hrát se světly a stíny dle své libosti, se to podařilo a vznikl tak nový žánr, kdy jste se kryli stínem a útočili v tu správnou chvíli. S tímto obsahem však nejde zahlcovat trh do nekonečna a tak dále přišli s tím, že do hry přidali online multiplayer. Tam jste si mohli vyzkoušet, jaké to je hrát ve více lidech souboj speciálních jednotek vs. špióni. Další díl pak představil v podstatě to samé, ale dotažené do finálního konce, plus přidal kooperativní mód. Potom přišli na řadu nové věci do výbavičky, větší mapy a delší mise. Velký zlom je pak před vydáním Double Agenta, který opět představil trochu jiné věci, než na jaké jsme do té doby byli zvyklí
Přesně v tomto díle se totiž začal odmotávat příběh, kdy postava za kterou hrajete již není jen bezejmenný pán na monitoru, ale pomaloučku se z něj stává postava, kterou si -ať chcete nebo ne- brzy oblíbíte. Tento díl byl také koncipován tak, abyste se o Samovi dozvěděli něco víc, věci z jeho minulosti a začali přemýšlet o tom, proč ho vlastně máte rádi a ani o tom nevíte. V tomto dílu také byly k vidění nějaké denní mise, ale převážně se stále jednalo o práci v temnějších lokalitách. Když se na to díváme zpětně, tak tento díl měl již celkem dobře našlápnuto směrem, kam se podíváte právě v Conviction. S tímto dílem chtějí autoři zopakovat nadšení hráčů, které plynulo z novosti herního prostředí, ve kterém jste se cítili jako doma, po uvedení originálního Sprinter Cellu. Stejně jako tam to bylo fajn díky temným zákoutím a plíživému stylu, tak i tady by se to všechno mělo opakovat s tím rozdílem, že půjde o otevřená prostranství a veřejnost.
This is alternative content.